Z badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie firmy 1&1 wynika, że więcej niż ⅓  małych i średnich firm w Polsce nie ma strony internetowej. Ponad połowa z tych firm, które posiadają stronę internetową nie jest zadowolona z jej wyglądu. 55 procent małych firm nie korzysta z internetu a te firmy, które korzystają i posiadają stronę www, nie aktualizuje ich.

Analiza raportu  nasuwa nam prosty wniosek, że większość tych firm przez brak strony traci potencjalnych klientów. Pamiętajmy zatem, że przy obecnym rozwoju internetu i zapotrzebowaniu na informacje o firmach, produktach i ich usługach wskazane jest posiadanie własnej strony internetowej, która  w najprostrzej wersji będzie wizytówką naszej firmy.

Poniższy artykuł ma na celu nakierować osoby, które nie miały jeszcze do czynienia ze stronami www na co powinny zwracać uwagę w trakcie jej realizacji i uruchomienia w internecie.

W trakcie tworzenia nowej strony internetowej lub odświeżenia istniejącej musimy zwrócić uwagą na następujące rzeczy:

  • domena
  • kolory firmowe
  • logo
  • projekt graficzny strony
  • hosting

Powyższe pięć punktów jest niezbędne do tego, żeby firma mogła w minimalnym stopniu zaistnieć w internecie.


Dlaczego domena jest tak ważna ?

Dobranie odpowiedniej nazwy dla domeny w początkowej fazie realizacji strony www jest bardzo istotnym czynnikiem. Czynnikiem, który wpływa na późniejsze wyszukiwanie czy też zapamiętanie naszego adresu przez internautę. Łatwa nazwa do zapamiętania i wpisania sprawi, że potencjalni klienci wpisujac ją w wyszukiwarce nie będą popełniać błędów i bez żadnych problemów trafią na naszą stronę. Zatem przy wyborze domeny powinniśmy kierować się:

  • nazwą jak najbardziej zbliżona do nazwy firmy jeśli nazwa jest długą użyjmy skrótu
  • łatwą do zapamiętania nazwą bez dodatkowych znaków
  • końcówką *.pl


Kolory firmowe po co mi to ?

Mając już wybraną domenę powinniśmy zastanowić się w jakich kolorach będzie utrzymana nasza stroną a z czasem pozostała identyfikacja wizualna jak: wizytówki, teczki, broszury, druki, itp...

Nie trzea chyba nikomu tłumaczyć, że kolory w marketingu i sprzedaży mają znaczenie. Z jakiegos powodu przecież zatrzymujemy się przy dobrze dobranej kolorystyce sklepów internetowych czy stron firmowych. Częściej sięgamy po lepiej skomponowane wizytówki, ulotki czy też inne materiały DTP.

Jako przyszli właściciele strony możemy dobrać kolory sami, np.: przy pomocy gotowego narzędzia jakim jest produkt Adobe lub ten etap zlecić już agencji interaktywnej, która wybierze dla nas odpowiednie kolory przyporządkowane dla naszej braży.

aplikacja adobe



Przyszedł czas na logo


Mając wybraną nazwę oraz kolory firmowe dochodzimy to najistotniejszego punktu całego procesu realizacji i uruchomienia naszej strony internetowej, wie o tym chyba każdy, kto prowadzi już działalność gospodarczą. Jednak dla wielu nowych przedsiębiorców ten punkt jest pomijany, traktowany z przymrużeniem oka. Pamiętajmy jednak, że to logotyp pozostaje w głowach internautów i potencjalnych naszych klientów. To z nim będzie kojażona nasza firma zatem powinien być dopracowany i wyróżniać się.

logotypy zebu



Jaka jest Twoja grupa docelowa ?


Odpowiedź na to pytanie ma nieporównywalnie większe znaczenie niż wybór nazwy domeny, kolorystyki czy też loga. Realizując stronę zastanów się kim jest twoja grupa docelowa, jakich informacji i w jaki sposób szuka na stronie.

Zanim rozpoczniemy pracę nad realizacją strony www musimy ustalić jak będzie ona wyglądać i co będziemy chcieli na niej zamieścić. Pamiętajmy jednak, że dla internauty odwiedzającego naszą stronę w poszukiwainu informacji o firmie, produkcie czy usłudze nie jest istotna tylko łatwość w znalezieniu informacji ale również ich prezentacja. To dzięki intuicyjnym rozmieszczeniom elementów na stronie oraz ich graficznej prezentacji bardziej zachęcimy potencjalnego klienta do zakupu naszych produktów czy usług. Odpowiednio skrojona strona, minimalizm w informacjach i odpowiednia nawigacja przyczyni się do tego, że będziemy mieli mniejszy współczynnik odrzuceń czyli osób, które po wejściu na stronę będą ją chciały opuścić.

Na stronie głónej istotnym aspektem jest wezwanie do działania. “Wezwanie do działania to nic innego jak przycisk lub link wymuszający na odwiedzającym wykonanie konkretnej akcji.” Więcej na ten temat napisaliśmy w innym naszym artykule “Optymalizacja Landing Page”

Na koniec pamiętaj, że strona Twojej firmy jest narzędziem spełniającym wiele celów, które w ostateczności mają przynieść korzyść w postaci rozpoznawania marki czy też sprzedaży produktów lub usług. Dlatego tak istotne jest profesjonalne zaprojektowanie Twojej strony gdzie nie korzysta się z gotowych szablonów a całość robi się zgodnie z harmonogramem jaki Ty ułożysz z agencją reklamową, która będzie odpowiedzialna za realizacje projektu.

varionbergard


liczpunktyakson

Serwer na koniec

Końcowym etapem uruchomienia strony jest umieszczenie jej na serwerze. Korzystynym dla nas rozwiązaniem jest na pewno pozostawienie tej kwestii firmie, ktróa realizuje stronę. Kto jak kto ale to autorzy strony wiedzą najlepiej, jakie wymagania ma ich strona i na jakim hostingu będzie działać optymalnie.

Podsumowując powyższy artykuł wydaje się jednak, że wielu właścicieli firm nadal nie w pełni uświadamia sobie, jak wielką siłę ma informacja, po którą sięgają internauci. Poza tym interesujące jest to, że prawie połowa firm pozostająca bez strony internetowej nie widzi potencjału jaki niesie ze sobą internet. Takie nastawienie może wynikać ze strachu przed niewidzą czy też tym ile to wszystko kosztuje czy też ile czasu zajmuje.

Nie bójmy się zapytac czy napisać zapytanie o wycenę do agencji interaktywnej. Pamiętajmy, że wśród korzyści jakie daje posiadanie strony, najczęściej wymieniane są: zwiększenie widoczności marki (78 proc.), zwiększenie grupy docelowej (71 proc.) oraz wzrost znajomości oferty (67 proc.).

Jeśli przeczytałeś ten artykuł do końca, a nie posiadasz jeszcze strony wypełnij poniższy formularz a my skontaktujemy się z Tobą i pomożemy dobrać optymalne rozwiązania.

Pytania do nas ?

imię i nazwisko

e-mail

telefon
podaj nam swój numer telefonu a my oddzwonimy


twoje pytanie?

Pytania do nas ?

imię i nazwisko
e-mail
Twoje pytanie?