Według Erica Schmidta CEO Google rynek mobilny rośnie w bardzo szybkim tempie a sam You Tube ma 200 milionów odwiedzin dziennie w wersji mobilnej. Inne badanie wskazuje natomiast, że 70% sklepów w 2013 roku  planuje zwiększyć swój budżet na komunikację mobilną - w porównaniu do poprzednich lat.
 
Cofnijmy się kilka lat wstecz, kiedy nowością był internet w komórkach. Szukanie interesujących nas informacji np.: menu restauracji wymagało wielu kliknięć. Dziś wyszukiwanie stało się łatwe i szybkie. Wymuszane jest to na autorach stron i aplikacji przez klientów, którzy będąc mobilni potrzebują szybkiego dostępu do wszelakich informacji. Dzięki temu wyróżnić możemy nowy zestaw zachowań oraz trendów konsumenckich.

Poniżej przedstawiamy 3 fakty, które będą miały wpływ na przyszłą mobilną sprzedaż.


1. Klienci będą więcej czasu spędzać na urządzeniach mobilnych niż stacjonarnych

Firma Adobe przeanalizowała 150 sprzedawców wykorzystując swoją bazę 16,5 mld wizyt, stwierdzając, że średnia wartość zamówień przez tablet to 123$, z urządzeń stacjonarnych to 102$. Inne badanie wykazało, że 52% właścicieli tabletów woli zakupy online przy pomocy swoich urządzeń, podczas gdy 40% woli realizować zakupy za pomocą urządzeń stacjonarnych.

Podsumowując ten punkt, możemy stwierdzić, że właściciele tabletów na najbliższe lata będą jedną z najważniejszych grup klientów w e-handlu.


2. Klienci komórek oczekują rzeczowych informacji

Microsoft informuje, że 70% wyszukań produktów przez konsumentów – drogą tradycyjną - zostanie sfinalizowany w ciągu jednego tygodnia, a to samo wyszukiwanie w wersji mobilnej - według szacunków- sfinalizuje się w ciągu jednej godziny.

Takie różnice mogą wynikać z tego, że informacje prezentowanych produktów w komórce są pozbawione nadmiernej treści, obrazów i przycisków działania. Użytkownicy komórek  podejmują szybkie działanie przy wyborze produktu. Dlatego też nadmiar treści i zdjęć nie służy tej formie zakupów. Takie przedstawienie informacji mamy na urządzeniach stacjonarnych gdzie nasze okno przeglądarki naszpikowane jest informacjami. 


3. Klikalność w reklamy wyższa na telefonie niż na urządzeniach stacjonarnych

Z badań Software Marin (http://www.internetretailer.com/2012/01/26/smartphones-and-tablets-best-pcs-click-through-rates) wynika, że konsumenci są bardziej skłonni do klikania w reklamy na urządzeniach mobilnych niż na stacjonarnych. Rzeczywista klikalność w roku 2011 to odpowiednio 1,25% dla smartfonów, 1,31% dla tabletów, 0,95% dla komputerów stacjonarnych i laptopów.

Nasuwa nam się wniosek, że bardziej wartościowy konsument jest teraz na telefonach komórkowych i tabletach.

Podsumowując możemy łatwo stwierdzić, że trend przeglądania i dokonywania zakupów przenosi się z komputerów stacjonarnych i laptopów na smartfony i tabelty. W 2015 roku w USA dostęp do Internetu będzie miało więcej internautów przez urządzenia mobilne niż za pośrednictwem komputerów.

Pytania do nas ?

imię i nazwisko
e-mail
Twoje pytanie?